Wat een lol in The Gambia - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Maarten Veen - WaarBenJij.nu Wat een lol in The Gambia - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Maarten Veen - WaarBenJij.nu

Wat een lol in The Gambia

Door: Maarten van Veen

Blijf op de hoogte en volg Maarten

19 December 2011 | Gambia, Kololi

Het is nu al zo’n twee weken geleden dat ik wat van me heb laten horen. Maar in de tussen tijd heb ik toch weer een hoop mee gemaakt wat ik met jullie kan delen.
Het weekeind van 10 en 11 december heb ik rustig op het strand gelegen en lekker s’nachts gefeest in de clubs. Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met mijn stage. Ik heb heftige gesprekken gehad met de general manager en de investeerder. Het roer moet om, het systeem moet veranderen, maar ja wat kan je doen in 5 weken stage. Ik heb onwijs veel gesproken met het personeel wat het operationele werk doet en diverse gesprekken gehad met het management. Wekelijks aan tafel tijdens de algemene vergadering en ga zo maar door.
Mijn indruk is dat de junior staff mijn ideeën begrijpt en een groot deel van het management ook maar de general manager wil er niet aan geloven. Hij is te eigenwijs en wil totaal geen verantwoordelijkheid uit handengeven. Ja wat moet je hier nou tegen doen?
Ik heb me zelf voorgenomen om op ze minst de jongens van de onderhoudsafdeling goed gereedschap te geven. Ze werken nu met niet werkende en niet goed functionerende tools. Met een botte zaag kan je toch niet zagen. Ik hoop dat ik ze hiermee een plezier kan doen en voor mezelf heb ik iets fysieks bereikt.
Goed, genoeg over het werk. Afgelopen weekeind heb ik het weer druk gehad. Vrijdag stappen met de hele groep was echt super gezellig. Een mixdrankje kost hier nog geen euro. Dit is dus heel gevaarlijk als je met 20 euro opstap gaat.
Zaterdag ochtend was zwaar. We moest vroeg ons bed uit wat we gingen varen op de Gambiaanse rivier. Ik had dit al eerder gedaan maar nu wouden Roos, Rabia, Daan, Lisa en Parisa het doen, dus ging ik gezellig mee. We hebben gezwommen en gevist dat heel gezellig was. De zon scheen goed dus ik heb al een lekker kleurtje. Het vissen ging trouwens ook lekker. We hebben wel zo’n 6 vissen gevangen waar van een super grote. Het was best lastig om die binnen te halen.
Na een dagje relaxed op een boot te hebben gezeten, zijn we zondag naar Sanyang geweest om het worstelen te zien. Lekker weer een dagje strand dacht ik. Nou dat ging wel anders. Ik met me grote mond brullen dat ik de gast wel even kon verslaan. Eerst dacht de organisatie dat ik een grapje maakt dat ik mee wou doen, maar toen stond ik in eens in de ring. Ik merkte wel dat iedereen opleefde, wat het was niet zo stil meer als voorheen. Maar goed het gevecht ging goed, maar de techniek mis ik toch wel een beetje. Ik weet niet of ik nou gewonnen heb of verloren. Er werd uiteindelijk een foto gemaakt van mij en mijn tegenstander met de mededeling, dit zijn de kampioenen van vandaag. Als prijs kreeg ik een fles water dus het was allemaal niet voor niks.
Als afsluiter heb ik nog even gevoetbald met de Gambianen en tot slot lekker gerelaxt op het strand. Toen we weer terug naar huis ging zijn we met 7 man in de vw golf gestapt om naar Kololi te gaan. Ook dat kan in Afrika vol is pas vol als het vol is. Maar comfortabel is het niet.
Woensdag komt Marleen! Nog even wachten en dat wordt het nog gezelliger in Gambia!

  • 19 December 2011 - 12:26

    Christine:

    Wat een avonturen weer! Dat kunnen niet veel mensen zeggen dat ze 'kampioen' worstelen in Gambia zijn :)

    Veel plezier als Marleen er is.

    Groetjes, Christine

  • 19 December 2011 - 12:29

    Pa:

    He Maarten, kan je de foto van het worstelen uploaden?

  • 19 December 2011 - 13:11

    Wesley:

    Maak er maar leuke feestdagen van met marleen !

  • 19 December 2011 - 13:54

    Fred Vd Eijnden:

    Hi Maarten was zeker even anders dan dat American Wrestling:)?? Als je hier hebt gewonnen dan kan je van het managment ook vast winnen:) Suc6

  • 19 December 2011 - 15:07

    Marleen:

    Jaaaaaa woensdag jaaaaaaa!

  • 19 December 2011 - 18:35

    Antoine:

    Tja , het moeilijkste is het management, vraag maar aan Chris! Doe wat je kan en laat los!

  • 19 December 2011 - 23:03

    Oma:

    met de kerstdagen op het strand ??veel pleziet als marleen er is

  • 20 December 2011 - 13:28

    Joke:

    bbrrrr.....morgen 5 uur opstaan. Zal om 6.45 uur op Schiphol zijn, zodat Marleen om 9.15 uur naar je toe komt vliegen.
    Gaat helemaal goed komen.
    Fijne vakantie !!

  • 20 December 2011 - 18:40

    W Teque:

    Zo zo je hebt het wel naar je zin. Maak er het beste van en fijne kerstdagen daaro. ;-)

    gr. Teque

  • 21 December 2011 - 18:14

    Joke:

    Ik heb nog even je fotoos bekeken om me beter voor te kunnen stellen hoe het voor Marleen was om vanmiddag op dat strand te liggen.
    Hier is het koud en nat, fijn voor jullie.
    liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Internship The Gambia

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Rondreis door Gambia

19 December 2011

Wat een lol in The Gambia

06 December 2011

Twee weken The Gambia

28 November 2011

Guinea Bissau

22 November 2011

Eerste dagen in The Gambia
Maarten

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 22495

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 31 Juli 2015

Master studie in België

01 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Studeren in Finland

19 November 2011 - 09 Januari 2012

Internship The Gambia

Landen bezocht: