Twee weken The Gambia - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Maarten Veen - WaarBenJij.nu Twee weken The Gambia - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Maarten Veen - WaarBenJij.nu

Twee weken The Gambia

Door: Maarten van Veen

Blijf op de hoogte en volg Maarten

06 December 2011 | Gambia, Kololi

Twee weken in The Gambia. Wat heb ik het naar mijn zin. De tijd vliegt voorbij. Op mijn stage gaat alles goed. Ik heb tot nu toe de huidige situatie aardig in kaart kunnen brengen. Dit is niet zo makkelijk als je telkens maar een half verhaal krijgt te horen. De laatste drie weken ga ik mij bezighouden met het opleiden van de manager van de afdeling onderhoud. Hij heeft totaal geen management skills en hij heeft moeite met het inzicht van prioriteiten.

Mijn stage gaat dus lekker. Ik heb nu tevens een nieuwe strategie om toch een paar keer per week op het strand te zitten. Ik heb nu een zwembroek op werk liggen dus als ik klaar ben rond een uur of 5 kan ik nog even van de zon genieten. Beste oplossing toch, het hotel zit toch direct aan het strand.

Verder is het weer een bijzondere week geweest. Dinsdag was ik uitgenodigd voor een feest omdat een kind geboren was. Dus wat denkt Maarten, feest daar moet ik heen. In de taxi naar het volgende dorp. Aangekomen bij de compound is het me toch druk daar. 500 mensen die even op bezoek komen voor een geboren kind. Veel muziek en mensen dansen in het rond. Ik als een gek mee doen. Iedereen lag ik een deuk, omdat ik totaal anders dans dat ze hier doen in Afrika. Verder kreeg ik nog heerlijk wat te eten en eigenlijk snel weer naar huis wat ik moest op tijd zijn voor mijn skype afspraak met Marleen.

Dit weekeind lekker gerelaxt. Vrijdag ben ik wezen stappen in Brikama. Ik was echt de enige blanke in de club. Maar dat krijg je in een lokale discotheek. Het voordeel is wel dat frisdrank 40 cent kost en bier 75 cent. Ik heb dan ook voor maar 11 euro een leuke avond gehad. Dat is inclusief vervoer en een rondje voor je vrienden.

Zaterdag een vergadering met de directeur en de investeerder over mijn bevindingen. Mij conclusie was toch wat schokkend. We hebben tenslotte nog een hoop te doen. Daarna heb ik lekker even op het strand gezeten.

Zondag ben ik er op safari geweest. Ben samen met mijn vriend Yusupha naar Sanyang gereden om daar Daan, Lisa en Parisa op te halen. Onderweg weer veel leuke dingen gezien. Denk dan aan de manier van transport. Vol is pas vol als het voertuig twee keer zo hoog is dan normaal. We zijn eerst naar een natuur park geweest waar een leeuw zou zitten. Eenmaal in het park bleek dat de leeuw al drie jaar dood is. Ook dit kan je overkomen. We hebben te voet door het park gelopen en wilden krokodillen, apen en slagen gezien. Je loopt er dus echt tussen. Dit geeft zo raar gevoel. Verder had het park nog bavianen, gieren, schilpadden en hyena’s. Het was toch weer een bijzondere ervaring. Na het natuur park hebben we geluncht. Nigeriaanse Foefoe, of zo iest dergelijks. Nou het was lekker naar de volgende keer bestel ik wat anders. Na de lunch door naar de krokodillen pool. Hier leven z´n 100 krokodillen waar je tussen door loopt. Je kan ze aanrakken en begroeten. Normaal ben ik niet z´n angsthaas naar het blijven wilde dieren dus als ze zich bedreigt voelen zullen ze toch aanvallen. Met dit in het achterhoofd liep ik met knikkende knieën voor de pool. Na de pool gingen we door naar een rustig lokaal strandje waar we natuurlijk aan het geweldige Gambianen bier gingen. Dit was het begin van een avond diep slapen. De zon ging al best snel onder waardoor we besloten te gaan eten in een restaurant in Sanyang. In mijn ogen een top restaurant wat de BACO kost er maar €1.25. Hier ging het dus al snel achteruit. Maar lekker gegeten en een leuk dag gehad.

Het maakt niet uit hier in Gambia of het weekeind is of door de weeks het is altijd feest.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties. Het doet me goed dat jullie genieten van mijn verhalen. Ik probeer snel weer een reisverslag te maken, maar ik moet me ook bezighouden met mijn stage verslag. Als je een keer je wil skypen? Meestal ben ik wel online ik heb internet op het kantoor.

Groeten,

Maarten.

  • 06 December 2011 - 11:21

    Antoine:

    Leuke verhalen, blijf ze volhouden.
    Sinterklaas gemist, maar je cadeautjes liggen er nog!

  • 06 December 2011 - 11:22

    Wesley:

    Maarten stuur even je skype account naam via facebook dan !!

  • 06 December 2011 - 11:45

    Manon Balkenende:

    Echt leuk om te lezen!! Genieten maar. Gisteren met Marleen naar de film geweest. Ze mist je!

    Liefs,
    Manon x

  • 06 December 2011 - 11:47

    Oma:

    leuke reisverslagen en ga zo door en kom je ook gekleurd thuis? liefs en veel plezier en geluk

  • 06 December 2011 - 12:11

    Marleen:

    Jij angsthaas! Haha, gaaf dat je er tussen kan lopen!!
    Heb je foto's gemaakt van de safari???

    Kusjes

  • 06 December 2011 - 13:13

    Lenneke Rozema:

    Wat een geweldige verslagen . Je maakt in 2 weken meer mee dan anderen in een heel leven.... nou ja ... dat is ook weer overdreven . . heel erg leuk dat we met je kunnen meegenieten. Veel plezier nog !
    groetjes Lenneke en Jan

  • 06 December 2011 - 15:18

    Joke:

    Ja. zo'n safari is toch een ander gevoel dan Blijdorp,he? Griezelig dat jullie op voettocht waren.
    Ik schrik om te lezen dat je pas twee weken daar bent. Voor mijn gevoel ben je al zes weken weg.
    Inderdaad, Marleen mist je, maar dat was al bekend voor je wegging. Ik vind het wel heel gezellig, dat ze weer thuis woont.
    Nog vier weken en dan hebben jullie samen vakantie. Goed om naar uit te kijken.

  • 06 December 2011 - 18:32

    Pa:

    Safari in Afrika is geen Beekse bergen. Het nadeel is dat je nu nooit meer naar de Beekse Bergen wil.
    Wellicht kan je nog eens een leeuw van dichtbij gaan zien. Toen wij in Zuid-Afrika waren mochten we er ook uit. Gewoon ertussen lopen. Maar als dan de Afrikanen ineens bang worden zweet je zelf nog veel meer. Het ga je goed en tot Skype.

  • 06 December 2011 - 20:41

    Patrick:

    Te beter daar :D

    geen gezeik van leraren, rab alles :D

    helemaal top geniet ervan ;)

  • 06 December 2011 - 20:42

    Evelien Rozema:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.. We houden je in de gaten ;-) En blijf vooral heel erg genieten!

    Ashwin en Evelien.

  • 06 December 2011 - 20:42

    Patrick:

    wel meer foto's maken hoor

  • 07 December 2011 - 12:31

    Rick Heikoop:

    Mooie (werk)ervaringen en een leerzame tijd! Geniet er nog even van, want hier in Rotterdam is de winter (bijna) begonnen!

  • 07 December 2011 - 21:29

    Mam:

    Ha Maartje,
    Leuke verhalen. Je beleeft ook ontzettend veel. Blijf schrijven want het is leuk om te lezen.
    De Sinterklaas was gezellig. Jij had je pakjes natuurlijk al gehad. Marleen houdt vast je kraslot wel bij.
    Tot horen. Doei kus. Mam

  • 08 December 2011 - 14:50

    Christine:

    Wat schrijf je ontzettend leuke verslagen.
    Blijf dat doen!
    Volgens mij kan je daar nog wel een lange tijd volmaken en heb je het super naar je zin.

  • 08 December 2011 - 18:27

    Wesley Teque:

    he maarten,

    zo te zien gaat het goed. straks ben je donkerder dan ik hahah.

    geniet ervan, hier is het koud, buiig en veel wind. ;-)

    take care.

  • 16 December 2011 - 08:33

    Margit Jansen:

    Goedemorgen, je kent mij niet maar wij gaan in Juli 2012 naar Gambia naar het project Care Foundation in Jibaro. Nu zijn wij 12 jaar geleden ook in Gmabia geweest en daar hebben wij een taxi chauffeur ontmoet en die willen we dan ook weer gaan opzoeken. Hij werkte bij de groene taxi's en heet Abdou. Nu zou ik aan jou willen vragen of jij aan een nummer kan komen van het kantoor van de groene taxi's. Dan kunnen we hem misschien bellen en vragen of hij nog wat nodig heeft voor hemzelf of zijn familie. Hij werkte bij hotel Badala Park in Kotu.
    Wij hebben ook nog foto's van hem om zeker te weten dat we de goede treffen hihihi. Als je mij zou kunnen mailen, dan zouden wij dat erg tof vinden. margitjansen70@hotmail.com

    Zo niet jammer dan heb ik het toch geprobeerd. Heel veel pleizer nog in het mooie Gambia en ik zou zeggen geniet er dubbel.

    groetjes Margit Jansen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Internship The Gambia

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2012

Rondreis door Gambia

19 December 2011

Wat een lol in The Gambia

06 December 2011

Twee weken The Gambia

28 November 2011

Guinea Bissau

22 November 2011

Eerste dagen in The Gambia
Maarten

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 22493

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 31 Juli 2015

Master studie in België

01 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Studeren in Finland

19 November 2011 - 09 Januari 2012

Internship The Gambia

Landen bezocht: