Opweg naar Rusland!!! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Maarten Veen - WaarBenJij.nu Opweg naar Rusland!!! - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Maarten Veen - WaarBenJij.nu

Opweg naar Rusland!!!

Door: Maarten van Veen

Blijf op de hoogte en volg Maarten

31 Maart 2012 | Finland, Jyväskylä

De studie is begonnen. Eindelijk is er wat uitdaging in het Finse onderwijs. Hoewel het toch allemaal vrij praktische is wordt de werkdruk nu wel opgevoerd. In de maand april zijn er veel deadlines en examens die gemaakt moeten worden. Ik kijk er eigenlijk wel naar uit. Zonder vriendin of vrienden, werk of sport heb je best veel vrijetijd. Op zich niet zo erg. Zo heb ik vandaag weer heerlijk gesnowboard in het zonnetje bij een tempratuur van -1. Je kan het bijna een vakantie noemen.

Op 2 april vertrek ik voor één week naar Rusland. Het reisschema is eerst 3 dagen St Petersburg en daarna 2 dagen Moskou. Ik ga een mooie tijd te gemoed voordat de lekker druk word op school. In Rusland heb ik contacten kunnen leggen met lokalen bewoners van St Petersburg en Moskou. Ik verwacht dan ook dat we meer te zien krijgen van het echte Rusland, dan anders. Na Rusland zal ik een mooi verslagje maken over de belevenissen en wat er nog gaat komen.

Na Rusland op 12 april komen twee oud klasgenoten op bezoek en zullen in Jyväskylä 1,5 week verblijven. Later in die week zullen ook twee ander klasgenoten hun vergezellen. Het wordt dus en groot Hollands feest in april.

Ik geniet nog goed van de momenten die ik meemaken. Ik vind het echter wel jammer dat de sneeuw aan het smelten is, want wat ik in het weekeind moet doen als het niet meer mogelijk is om te snowboarden weet ik ook niet. Een ding valt mee april word lekker druk met school. Ik kan dus weer aan de bak.

Tot snel, Maarten.

  • 31 Maart 2012 - 16:41

    Antoine:

    Goed zo, nu weet je ook hoe het is om een tijdje zonder vriendin te zijn.... Oh ja... dat wist je al!
    OK, een bevestiging van het bekende, en een mooie gelegenheid om jezelf tegen te komen zonder afleiding. In de meren daar kan je ook zwemmen, alhoewel... ik was daar in augustus... misschien toch niet helemaal hetzelfde! Nou ja, je vindt vast wel iets om te doen. Mooie ervaring!

  • 01 April 2012 - 08:52

    Oma:

    maarten wat heb je het goed voor elkaar ,geniet er van ik ga ik iets lekkers eten bij je pa en ma

  • 01 April 2012 - 10:08

    Pa:

    Veel plezier in Rusland en geniet van de cultuur en de gewoontes daar. Als je in het weekend niets te doen hebt kan je altijd nog een geocache scoren.

  • 02 April 2012 - 08:52

    Jules Van Cleeff:

    Beste Maarten,

    Leuk je reis te volgen.
    En veel plezier gewenst.
    Jules van Cleeff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Actief sinds 30 Okt. 2011
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 22490

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 31 Juli 2015

Master studie in België

01 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Studeren in Finland

19 November 2011 - 09 Januari 2012

Internship The Gambia

Landen bezocht: